Tranåsbostäder prisas för kraftigt lyft i kundnöjdhet

Tranåsbostäder fick igår ta emot priset Största Lyftet Serviceindex Lokaler i fastighetsbranschens tävling Kundkristallen. I tävlingen är det hyresgästerna själva som agerar jury genom att betygsätta sina hyresvärdar utifrån en mängd parametrar. Tranåsbostäder var nominerade i hela fyra av totalt sju kategorier och var därmed det bolag som fick flest nomineringar i årets tävling. För Tranåsbostäder är det flest nomineringar någonsin.

— Vi är otroligt stolta över alla nomineringar och att vi vann ett för oss viktigt pris. Det visar att ett tydligt fokus på förbättringar lönar sig. Vi har satt tydliga mål i affärsplanen om att förbättra servicen till våra hyresgäster och det är glädjande att de ser och uppskattar vårt arbete, säger Magnus Nilsson, vd på Tranåsbostäder.

Tranåsbostäder var nominerade i kategorierna Största Lyftet Serviceindex Lokaler, Högsta Serviceindex Bostäder, Högsta Produktindex Bostäder och Högsta Serviceindex Lokaler.

Magnus Nilsson exemplifierar några av förbättringsområdena som bolaget har fokuserat på för att öka kundnöjdheten:

— Vi har bland annat digitaliserat vårt serviceanmälningssystem och gjort det enklare för våra hyresgäster, samt att de löpande får statusuppdatering om sitt ärende. På frågan ”hjälp när det behövs” har vi nästan fördubblat nöjdheten, från betyget 45,8 procent till otroliga 87,7 procent, berättar Magnus Nilsson.

Viktig roll för utveckling av platsen Tranås

Tranåsbostäder har funnits i Tranås i över 70 år och värnar platsens utveckling och välmående. Bolaget är engagerade i flera projekt och områden för att öka tillväxten, trivseln och hjälpa till att sprida ordet för att fler ska upptäcka hur det är att bo, leva och verka i skärgårdstaden mitt i landet.

— Vi bygger och förvaltar fastigheter för hela livet i Tranås, från livets start till ålderns höst. Att våra olika hyresgäster trivs hos oss är viktigt inte bara för dem och oss utan även för Tranås. Attraktiva bostäder och moderna lokaler är en förutsättning för alla platsers framgångar, säger Magnus Nilsson.

Läs mer om Kundkristallen Länk till annan webbplats.